onsdag 7 januari 2009

Me myself and I

Nu tar jag ett steg i rätt riktning, dvs. mot ett hälsosammare liv (å kanske beach 2o0?nånting)

Jo så är det jag har bestämt mig för att genomföra vissa väldigt enkla förändringar men som säkert kommer betyda en hel del på det stora hela...

Typ såhär;

*vatten är inte farligt(det går att göra mer med det än att duscha i)
*gottigott är nu strängeligen förbjudet sön-tors PUNKT!!
*1 promenad om dan gör kroppen glad (eller iallafall några ggr i veckan)
*chips går fetbort,det är faktiskt inte nyttigt bara för att det är gjort av potatis!!
*lägga mig före 24 iallafall några vardagskvällar
*på sin höjd använd matlagningsgrädde i maten(förutom i potatisgratängen!!)(tror jag)
*sluta ha te i sockret, eller socker i teet...
*överhuvudtaget minska sockerintaget
*äta frukt då å då
*oboy är inte för vuxna (inte för barn heller egentligen)
*planera allt bättre=stressa mindre
*TA HAND OM MIG SJÄLV!!!!

Ja om allt detta efterföljs (med ett visst mått av förståelse om det skulle skita sig nån gång) så tror jag att både jag, min kära kropp (som ju faktiskt ska hänga med ett tag till) å självkänsla kommer att må rätt bra framöver!!


*Nu är det på print,, då kör vi*
Ps!Om nån har nåt mer enkelt å bra tips så SHOOT!!

3 kommentarer:

  1. Låter egentligen som kloka beslut! Kanske inte så svårt heller om man tänker på hur man egentligen mår. Tänk: att om Frida kunde sluta röka (i alla fall för en vecka i morgon) så kan fan jag sluta med en massa jävla onödigt socker och skit. Man blir ful av det! Blev du mer motiverad nu? Ps: Jag lever inte riktigt som jag lär... Ds.

    SvaraRadera
  2. De va min tanke också.
    Nu ligger jag jar och äter lakrits.
    DOCK dricker jag loka till.
    Till lunch blev det cheesburgare och strips MEN jag kunde tagit en feting El Nacho burgare som jag ville ha.
    Babysteps... babysteps ;)

    SvaraRadera
  3. va duktig du är gumman! det fixar du! ett tips,sluta med bröd! kan hjälpa till med att bli av med sötsuget! jag har märkt att mitt sötsug triggas av bröd å pasta! lycka till nu. kramen

    SvaraRadera