lördag 8 januari 2011

Dag1

Dagen då det hela började var en vacker sensommardag i september 1975.
Då födde min mamma en liten rosig flicka som skulle få namnet Åsa Maria, min då fyraårige bror fick en lillasyster och hela världen jublade.....Ja iallafall så som jag minns det =)

Jag bodde tillsammans med mamman, pappan och brodern till jag var nånstans mellan 5 å 6 år, då skildes de vuxna utan att det var nån big deal för oss barn.

Nåt år senare kom Julle in i bilden, dom gifte sig och när jag var 10 kom lilla grodan boll=Carro.
Även min pappa träffade en ny och när jag var 14 så fick jag en lillebror,Simon, från det förhållandet.

Min uppväxt var en lycklig tid, när Carro var 1 år så flyttade vi till hus i Laggarhult o det var ju hur spännande som helst.

Nu ska jag föreställa vuxen, 35 på mitt 36e år vilket jag inte riktigt är med på, känner mig inte en dag äldre än vad jag gjorde när jag var 25 och det viktiga är väl hur man känner sig tänker jag?!

Lever familjeliv med man å barn å hundar å volvo men utan villa, vilket är helt ok, har tillsammans med Niklas flyttat 8 ggr men kommer inte plocka fram flyttkartongerna på mååånga år nu.
Vi har lagt disken i badkaret på Trädgårdsgatan,"glömt" takfläkt på Vasavägen, haft höns i Lerbo, fött barn på Bergsgatan,Talltullen och Jungfrugatan och delat boende med min mormor å morfar på Stensjögatan, allt detta ledde fram till där vi är idag, i en underbar lägenhet på Fortunagatan!

Läser i mängder, målar å shabbar, dammsuger för mycket å tränar för lite.
Är dotter/syster/fru/mamma/svägerska/moster/faster/sonhustru/barnbarn/kusin/vän/granne å timvikarie.

Det var det om mig.Hej.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är på att skriva! :)
    Lagt disken i badkaret och haft höns? Du är full av överraskningar du :P

    SvaraRadera
  2. En egen blogg vad roligt :-) (hur hinner du allt??)nu kan jag ha koll på dig och ert fina hem. Kul att se alla fina bilder. Hoppas ni mår bra. Massor av kramar från Kusinen i Norrköping :-)

    SvaraRadera