onsdag 25 februari 2009

Tidsfördriv

1. Vad heter du? Åsa
2. Ett ord på 4 bokstäver? Åska
3. Flicknamn? Åse
4. Pojknamn? Åke
5. Yrke? Ålfiskare
6. Färg? Årange....=)
7. Klädesplagg? Åkpåse......?
8. Mat? åldolmar (men k:t då?Näe)
9. Sak i badrummet? ål (men tv då?Näe inte i badrummet=)
10. Plats/stad? Åkersberga
11. Orsak att vara sen? Åkte motorlös moppe
12. Något man skriker? Åt helvete!!!
13. Film? Åsa-Nisse
14. Något man dricker? Årgångsvin
15. Band? Ådalen 31 (punkband, å jag googlade inte =)
16. Djur? Åsna
17. Gatunamn? Åsgatan
18. Bil? Åker gärna
19. Sång? Å Mickey mickey hej
20. Aktivitet med mer än 1 deltagare? Åååååå (vet inte vad ni tänker på, jag kom inte på nåt iallafall!!)

Ja Å är inte den lättaste bokstaven men detta funkade väl??
Testa ni med, rätt kul faktiskt...

6 kommentarer:

  1. Haha, det gick inte så jättebra det där va? ;P men underhållande !! Åkpåse, Årange :D

    SvaraRadera
  2. Ser detta som en utmaning!
    Har testat en smak till. Den hette något med cheescake. Inte lika godn men glass är väl alltid gott? Speciellt när den kostar 49 spänn!

    SvaraRadera
  3. haha, jag får väl testa! ;D "i bad rummet: ål" inget tv ;)

    SvaraRadera
  4. Man skaffar sig en underbar Stefan som råkar vara pappa till lillkusinen min, hon är nämligen inte brevbärarens utan mjölkbudets.
    Min storebror profil genom livet..

    Skulle skaffa sig en kompis på B&J´s också... ;)

    SvaraRadera
  5. Du har väl inte missat denhär bloggen? Jäklar va mycket inspiration jag fick nu då...

    http://mittlivplandet.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. MEn det är värsta djupt och svullet, kan inte använda det. hela figret känns som ett blåmärke
    :P
    jag fick nöja mig med Euroshopers vaniljglass ;D

    SvaraRadera